God Sommer!

Sommerferien er rett rundt hjørnet, og de fleste av oss teller ned til dager med avkobling, sommer og forhåpentligvis sol.
Mange har lagt ned mange timer på trening før sommeren, og det er for mange en stressfaktor hvordan man skal holde formen gjennom ferien.

Trening er ferskvare, og uten vedlikehold vil den fysiske formen etter hvert bli dårligere. Hvor mye trening som må til for å opprettholde formen kommer selvsagt an på utgangspunktet og hvor mye du er vandt med å trene.
1-2 uker med ferie og treningsfri vil ikke gjøre store endringer på formen, men kan for mange gjøre det tyngre å starte opp igjen når de late dagene er over for denne gang.

Ferien er en gylden anledning til å bryte opp fra de faste treningsrammene, trene alternativt og gi rom for variasjon og kreativitet.
Ferietrening gjør du fordi det gjør deg glad, du får ekstra god samvittighet til å faktisk nyte ferien og ikke minst opprettholde formen og kontinuiteten i treningen. Dette vil bidra ta til at det ikke blir så tungt å starte opp med treningen når hverdagen banker på døra igjen.
Trening er heller ikke bare fysisk tilpasning, men vel så mye mentalt, og fysisk aktivitet er vist å kunne gi økt velvære.

Ta treningen utendørs, bruk naturen, vær kreativ og spre treningsglede i sommer.
Vi ønsker deg en sprek sommerferie.